Gry i zabawy z chustą animacyjną
Po długiej nieobecności przedstawiam Wam kilka pomysłów na to, jak można wykorzystać znaną chustę animacyjną. Prezentowane zabawy są propozycją Klanzy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je na języku obcym. Można je przecież zmodyfikować na wersje w innym języku. Oto niektóre z nich.
Rainbow/
Tęcza
Uczestnicy
trzymają chustę za uchwyty. Liczą do trzech po angielsku i podnoszą ją coraz
wyżej. Na 3 nauczyciel mówi jakiś kolor. Osoby, które znajdują się naprzeciw
niego, przebiegają pod chustą
i zamieniają się miejscami. Gdy prowadzący na 3 powie „rainbow”, wszyscy zamieniają się miejscami.
Who’s missing? /Kogo brakuje? - uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę (może być ich więcej), która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą.
Fruit salad/Sałatka owocowa - uczestnicy trzymają chustę za uchwyty. Podzieleni są na cztery, pięć rodzajów owoców np. bananas, apples, pears, strawberries, oranges itp. Grupa wachluje chustą. Gdy jest ona wysoko prowadzący wymienia nazwy owoców, a osoby należące do tych rodzajów przebiegają pod nią zmieniając się miejscami i łapią inne uchwyty. Na hasło ‘fruit salad - wszyscy zmieniają miejsce. Zabawę można modyfikować. Zamiast owoców mogą być kolory, zwierzęta itd.
What’s in the bag? Co jest w worku?
Uczestnicy siedzą wokół chusty lub na niej. W worku znajdują się słówka na karteczkach w kolorach odpowiadających kolorom chusty. Uczestnicy podają go sobie w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, zadaniem osoby, która trzyma worek, jest wyciągnięcie karteczki, podanie słówka po polsku lub angielsku
i położenie karteczki na polu chusty w tym kolorze.
Colourful trips/Kolorowe wycieczki - wszyscy siedzą na podłodze trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor zmieniają się miejscami.
Criss-cross running/Przebieganie pod chustą - uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy; przebiegają osoby, które mają siostrę itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią.
Loch Ness Monster/ Potwór z Loch Ness - uczestnicy siedzą dookoła chusty trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedna osoba - potwór. Gdy wszyscy zamkną oczy, potwór wciąga kogoś pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Kto zgadnie, wchodzi w rolę potwora.
Rainy Cloud/Deszczowa chmura - w oznaczonym rogu sali stoi sześć osób trzymających chustę „deszczową chmurę”. Reszta grupy zajmuje miejsca po przeciwnej stronie. Na sygnał prowadzącego („rainy cloud”)osoby
z „deszczową chmurą” biegną w kierunku uciekających kolegów, próbując ich nakryć. Osoby schwytane powiększą „deszczową chmurę”.
Numbers race/Wyścig numerków- uczestnicy zabawy trzymają chustę za uchwyty. Odliczają do czterech (każdy zapamiętuje swój numer). Na sygnał prowadzącego grupa porusza się krokiem dostawnym w lewo. Następnie prowadzący wywołuje numerki: od 1 do 4. Osoby nim oznaczone puszczają chustę i obiegają krążących w kierunku przeciwnym w prawo, próbując jak najszybciej stanąć na swoje miejsce. Wygrywa ten, kto zrobi to pierwszy.
i zamieniają się miejscami. Gdy prowadzący na 3 powie „rainbow”, wszyscy zamieniają się miejscami.
Who’s missing? /Kogo brakuje? - uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę (może być ich więcej), która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą.
Fruit salad/Sałatka owocowa - uczestnicy trzymają chustę za uchwyty. Podzieleni są na cztery, pięć rodzajów owoców np. bananas, apples, pears, strawberries, oranges itp. Grupa wachluje chustą. Gdy jest ona wysoko prowadzący wymienia nazwy owoców, a osoby należące do tych rodzajów przebiegają pod nią zmieniając się miejscami i łapią inne uchwyty. Na hasło ‘fruit salad - wszyscy zmieniają miejsce. Zabawę można modyfikować. Zamiast owoców mogą być kolory, zwierzęta itd.
What’s in the bag? Co jest w worku?
Uczestnicy siedzą wokół chusty lub na niej. W worku znajdują się słówka na karteczkach w kolorach odpowiadających kolorom chusty. Uczestnicy podają go sobie w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, zadaniem osoby, która trzyma worek, jest wyciągnięcie karteczki, podanie słówka po polsku lub angielsku
i położenie karteczki na polu chusty w tym kolorze.
Colourful trips/Kolorowe wycieczki - wszyscy siedzą na podłodze trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor zmieniają się miejscami.
Criss-cross running/Przebieganie pod chustą - uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy; przebiegają osoby, które mają siostrę itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią.
Loch Ness Monster/ Potwór z Loch Ness - uczestnicy siedzą dookoła chusty trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedna osoba - potwór. Gdy wszyscy zamkną oczy, potwór wciąga kogoś pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Kto zgadnie, wchodzi w rolę potwora.
Rainy Cloud/Deszczowa chmura - w oznaczonym rogu sali stoi sześć osób trzymających chustę „deszczową chmurę”. Reszta grupy zajmuje miejsca po przeciwnej stronie. Na sygnał prowadzącego („rainy cloud”)osoby
z „deszczową chmurą” biegną w kierunku uciekających kolegów, próbując ich nakryć. Osoby schwytane powiększą „deszczową chmurę”.
Numbers race/Wyścig numerków- uczestnicy zabawy trzymają chustę za uchwyty. Odliczają do czterech (każdy zapamiętuje swój numer). Na sygnał prowadzącego grupa porusza się krokiem dostawnym w lewo. Następnie prowadzący wywołuje numerki: od 1 do 4. Osoby nim oznaczone puszczają chustę i obiegają krążących w kierunku przeciwnym w prawo, próbując jak najszybciej stanąć na swoje miejsce. Wygrywa ten, kto zrobi to pierwszy.
Tarcza strzelecka - rozłożoną
chustę kładziemy na podłodze. Jest ona tarczą strzelecką, na której określone
kolory oznaczają daną liczbę punktów: np. czerwony - 10, zielony - 8, niebieski
- 6, pomarańczowy - 4, żółty - 2. Uczestnicy stoją w odległości 10 m od chusty
i rzucają w jej kierunku (można rzucać tyłem do chusty
w odległości 5 m).
Stand on …/Stań na kolorze… - uczestnicy tańczą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka umilknie, stają na kolorze podanym przez prowadzącego.
w odległości 5 m).
Stand on …/Stań na kolorze… - uczestnicy tańczą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka umilknie, stają na kolorze podanym przez prowadzącego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz